Τρίτη 11 Σεπτεμβρίου 2012

Ο,τι έχετε ευχαρίστηση


του: Μάκη Βοϊτσίδη

Στη δημόσια εκπαίδευση υπάρχουν καθηγητές Πληροφορικής που έμαθαν ό,τι έμαθαν πριν από είκοσι χρόνια, τότε που οι υπολογιστές είχαν floppy disk και μιλούσαν cobol και άλλες περίεργες γλώσσες, αλλά σήμερα ξέρουν λιγότερα από τους μαθητές τους. Υπάρχουν δάσκαλοι που έχουν ν' ανοίξουν βιβλίο από τότε που έδιναν πτυχιακές. Υπάρχουν γυμναστές που τους καλούν σε σεμινάρια επιμόρφωσης και εκείνοι πηγαίνουν για ψάρεμα. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που καθυστερούν να πάνε στη δουλειά τους, εκπαιδευτικοί που φεύγουν από το σχολείο για ψύλλου πήδημα, εκπαιδευτικοί που μεταφέρουν στην τάξη τα προσωπικά τους προβλήματα, εκπαιδευτικοί που κάνουν περισσότερη ζημιά στους μαθητές παρά καλό.

Βαθμολογούνται όλοι αυτοί οι άνθρωποι; Αξιολογούνται; Ελέγχονται; Υπάρχει περίπτωση να χάσουν τη δουλειά τους; Οχι, γιατί είναι μόνιμοι. Ετσι και τρυπώσεις στο Δημόσιο και γραφτείς στην κατάσταση μισθοδοσίας, δεν σε κουνάει ούτε ο Θεός. Υπάρχει, έστω, περίπτωση να χάσουν κάτι από το μισθό τους; Οχι, γιατί είναι «κεκτημένος». Με άλλα λόγια, έχουμε ισότητα διά της ισοπεδώσεως. Βρέξει - χιονίσει, ο ευσυνείδητος εκπαιδευτικός και ο εκπαιδευτικός που κοροϊδεύει την κοινωνία θα έχουν ίδια μεταχείριση και η εργασία θα επαφίεται αποκλειστικά στο φιλότιμο. Στα λόγια, βεβαίως, η εκπαίδευση υπάρχει στο όνομα των μαθητών και της κοινωνίας, αλλά αυτά μην τα παίρνετε πολύ τοις μετρητοίς. Εδώ μια κουβέντα έκανε το υπουργείο για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η ΔΟΕ με την ΟΛΜΕ μιλάνε για «χειραγώγηση». Φανταστείτε να απολυθεί και κανένας δάσκαλος, ακόμη και ο πιο άχρηστος του κόσμου. Θα χαλάσει ο κόσμος.
Γιατί είναι κακό να αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί; Επειδή κάποιος κάποτε μπήκε σε μια επετηρίδα και διορίστηκε σημαίνει ότι είναι εφ' όρου ζωής κατάλληλος; Ακόμη περισσότερο, γιατί θα ήταν κακό κάποιοι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί να απολύονται και να αντικαθίστανται από άλλους; Είναι «προοδευτικό», ένα παιδί που τελειώνει σήμερα μαθηματικός, χημικός, φιλόλογος να μην έχει ευκαιρία να διεκδικήσει μια θέση εργασίας; Είναι «συντηρητικό» να διαμορφωθεί στη δημόσια εκπαίδευση ένα στοιχειώδες περιβάλλον εργασιακής κινητικότητας; Αλλά έτσι κι αλλιώς με τα «προοδευτικά» και τα «συντηρητικά» έχουμε χάσει τον μπούσουλα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου