Αφορμή για το παρακάτω post αποτέλεσε διάλογος περί των "ξεπουλημάτων" που γίνεται κάθε φορά που ολοκληρώνεται μια ιδιωτικοποίηση.
Ας δούμε ενδεικτικά τρεις......
Α) Ο.Τ.Ε. : Η πρώτη και μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση που έγινε σε αυτή τη χώρα.
Και τι δεν ακούσαμε τότε από τα διάφορα φερέφωνα του Ελληνικού Σοβιέτ. "Θα ακριβύνουν τα τηλέφωνα", "τηλέφωνο θα βάζουν μόνο οι πλούσιοι", "θα καταρρεύσουν οι υποδομές", "θα γυρίσουμε στο μεσαίωνα γιατί ο ιδιώτης δεν θα επενδύει" (μεσαίωνα πιθανός να εννοούσαν τις ISDN που μας φόρτωσε ο σ. Κόκκαλης), "κινδυνεύει η Εθνική ασφάλεια" και οτιδήποτε ευφάνταστο σενάριο που θα το ζήλευε και ο Καρλ Ντίκενς.
Όλοι ξέρουμε τι έγινε τελικά. Από τις ISDN περάσαμε στις ADSL+, το κόστος της τηλεφωνικής παροχής εκμηδενίστηκε ενώ οι χρόνοι συντομεύτηκαν τα μάλα, ενώ τελικά κατέρρευσαν οι τιμές και όχι οι υποδομές, ενώ κάθε χρόνο επενδύονται πάμπολλα δις στις τηλεπικοινωνίες και έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας στον τομέα.
Να θυμίσουμε εδώ ότι ο Παπανδρέου και σύσσωμη η αριστερά είχαν απειλήσει με ειδικά δικαστήρια εάν προχωρούσε η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
Φυσικά το 30% του ΟΤΕ πουλήθηκε το 2008 με τιμή 4 δις €, ενώ οι καταγγέλοντες πούλησαν το 2010 ένα ακόμη ποσοστό της τάξεως του 10% στην τιμή των 400 εκ. €, εκμεταλλευόμενοι ρήτρα της αρχικής σύμβασης. Τώρα γιατί δεν πήγαν τους εαυτούς τους στα ειδικά δικαστήρια είναι μάλλον υπόθεση της ψυχιατρικής.
Επίσης δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σήμερα (19/11) η συνολική κεφαλαιοποίηση του Ο.Τ.Ε. ανέρχεται στα 4,5 δις €. Με λίγα λόγια το 40% του ΟΤΕ "ξεπουλήθηκε" έναντι 4,4 δις € ενώ σήμερα το 100% κοστίζει 4,5 δις € και η οικονομία ωφελήθηκε τα μάλα κατά το μεσοδιάστημα.
Β) Ο.Λ.Π.:
Άλλη μια ιδιωτικοποίηση που συνάντησε τεράστιες αντιστάσεις από τους γνωστούς αντιδρώντες. Ποιος να ξεχάσει τον ΓΑΠ που ξιφουλκούσε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του προβλήτα ή τις ατέρμονες πορείες των διαφόρων μισθοδοτούμενων κομματικών πικετοφόρων;
Ακούσαμε τότε ότι οι Κινέζοι της COSCO θα ιδρύσουν geto εντός του λιμένα φέρνοντας φτηνό εργατικό δυναμικό από εκεί, ότι θα μεταφερθεί η κινέζικη μαφία ώστε να εξαπλωθεί στην Ευρώπη, ότι το λιμάνι θα καταρρεύσει και επενδύσεις δεν πρόκειται να γίνουν μιας και δεν θα τους συνέφερε αφού θα ήθελαν να αναπτύξουν άλλους λιμένες, ότι το κόστος ανα container θα εκτοξευόταν στα ύψη, ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραχωρούσε εθνική κυριαρχία και άλλα τινά.
Τι έγινε τελικά;
- Το λιμάνι έχει μπει στο παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας ξεφεύγοντας από την αναξιοπρέπεια και την αφάνεια στην οποία το είχαν οδηγήσει οι δημοσιοκηφήνες.
- Το τμήμα του λιμένος που ιδιωτικοποιήθηκε αναπτύσσεται ραγδαία σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
- Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν αμιγώς Έλληνες εργαζομένους.
- Αντί της μαφίας άρχισαν να διακινούν τα φορτία τους κολοσσοί της παγκόσμιας τεχνολογίας όπως η HP, ή HWAEI, η SONY, η ZTE και άλλες με απώτερο σκοπό να στήσουν εδώ κέντρα logistics, εγκαταστάσεις συντήρησης και επισκευής κ.λ.π.
- Το τμήμα του λιμένος που ιδιωτικοποιήθηκε συντηρεί όλο το υπόλοιπο λιμάνι και πληρώνει τους ΟΛΠίτες του Ανωμερίτη οι οποίοι ως γνήσια παιδιά του κομματικού σωλήνα καταφέρνουν να έχουν τον ΟΛΠ ελλειμματικό και ζημιογόνο.
- Έχουν ήδη γίνει επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων € ενώ με τον φιλικό διακανονισμό - ίδωμεν στις 25 του μήνα - θα ξεκινήσουν νέες επενδύσεις 230 εκ. € αυξάνοντας τη δυναμικότητα του λιμένα.
- O Πειραιάς είχε αύξηση διακίνησης 77% το 2012/2011 και επιπλέον αύξηση 20% το διάστημα 2013/2012.
Γ) Ελληνικό
Μια τεράστια έκταση μεγέθους ίσου με το άθροισμα του Hyde Park του Λονδίνου και του Central Patk της Νέας Υόρκης μαζί, η οποία παραμένει εδώ και 13 χρόνια παραμένει ένας απέραντος σκουπιδότοπος, ενώ βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες τοποθεσίες παγκοσμίως.
Οι βλαχοδήμαρχοι της περιοχής θέλουν να το μετατρέψουν σε ένα τεράστιο πάρκο το οποίο απλά θα καταναλώνει συνέχεια νέους πόρους χωρίς να προσφέρει οτιδήποτε στην Εθνική οικονομία, μάλιστα είναι οι ίδιοι που ήταν ανίκανοι να ελέγξουν έστω και ένα μικρό παρκάκι στο οποίο ήταν εγκατεστημένο Λούνα Παρκ χωρίς άδειες με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο ενός παιδιού.
Οι συνολικές επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν εφόσον ξεπεραστούν τα εμπόδια που θέτουν οι διάφοροι ανεγκέφαλοι "σωτήρες" ανέρχονται στο ύψος των 7 δις €.
Σύμφωνα με μελέτη του Ι.Ο.Β.Ε. εφόσον ξεκινήσει η ανάπτυξη του χώρου θα προσφέρουν στην Οικονομία
- 50.000 νέες θέσεις εργασίας (35.000 +15.000)
- 1,5% αύξηση του Α.Ε.Π.
και όλα αυτά με το τίμημα που έχει επιτευχθεί και χωρίς να υπολογίζεται η συμμετοχή του Δημοσίου με 10% στα αποτελέσματα της εταιρείας.
Ας δούμε ενδεικτικά τρεις......
Α) Ο.Τ.Ε. : Η πρώτη και μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση που έγινε σε αυτή τη χώρα.
Και τι δεν ακούσαμε τότε από τα διάφορα φερέφωνα του Ελληνικού Σοβιέτ. "Θα ακριβύνουν τα τηλέφωνα", "τηλέφωνο θα βάζουν μόνο οι πλούσιοι", "θα καταρρεύσουν οι υποδομές", "θα γυρίσουμε στο μεσαίωνα γιατί ο ιδιώτης δεν θα επενδύει" (μεσαίωνα πιθανός να εννοούσαν τις ISDN που μας φόρτωσε ο σ. Κόκκαλης), "κινδυνεύει η Εθνική ασφάλεια" και οτιδήποτε ευφάνταστο σενάριο που θα το ζήλευε και ο Καρλ Ντίκενς.
Όλοι ξέρουμε τι έγινε τελικά. Από τις ISDN περάσαμε στις ADSL+, το κόστος της τηλεφωνικής παροχής εκμηδενίστηκε ενώ οι χρόνοι συντομεύτηκαν τα μάλα, ενώ τελικά κατέρρευσαν οι τιμές και όχι οι υποδομές, ενώ κάθε χρόνο επενδύονται πάμπολλα δις στις τηλεπικοινωνίες και έχουν δημιουργηθεί χιλιάδες θέσεις εργασίας στον τομέα.
Να θυμίσουμε εδώ ότι ο Παπανδρέου και σύσσωμη η αριστερά είχαν απειλήσει με ειδικά δικαστήρια εάν προχωρούσε η συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση.
Φυσικά το 30% του ΟΤΕ πουλήθηκε το 2008 με τιμή 4 δις €, ενώ οι καταγγέλοντες πούλησαν το 2010 ένα ακόμη ποσοστό της τάξεως του 10% στην τιμή των 400 εκ. €, εκμεταλλευόμενοι ρήτρα της αρχικής σύμβασης. Τώρα γιατί δεν πήγαν τους εαυτούς τους στα ειδικά δικαστήρια είναι μάλλον υπόθεση της ψυχιατρικής.
Επίσης δεν θα πρέπει να παραλείψουμε ότι σήμερα (19/11) η συνολική κεφαλαιοποίηση του Ο.Τ.Ε. ανέρχεται στα 4,5 δις €. Με λίγα λόγια το 40% του ΟΤΕ "ξεπουλήθηκε" έναντι 4,4 δις € ενώ σήμερα το 100% κοστίζει 4,5 δις € και η οικονομία ωφελήθηκε τα μάλα κατά το μεσοδιάστημα.
Β) Ο.Λ.Π.:
Άλλη μια ιδιωτικοποίηση που συνάντησε τεράστιες αντιστάσεις από τους γνωστούς αντιδρώντες. Ποιος να ξεχάσει τον ΓΑΠ που ξιφουλκούσε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του προβλήτα ή τις ατέρμονες πορείες των διαφόρων μισθοδοτούμενων κομματικών πικετοφόρων;
Ακούσαμε τότε ότι οι Κινέζοι της COSCO θα ιδρύσουν geto εντός του λιμένα φέρνοντας φτηνό εργατικό δυναμικό από εκεί, ότι θα μεταφερθεί η κινέζικη μαφία ώστε να εξαπλωθεί στην Ευρώπη, ότι το λιμάνι θα καταρρεύσει και επενδύσεις δεν πρόκειται να γίνουν μιας και δεν θα τους συνέφερε αφού θα ήθελαν να αναπτύξουν άλλους λιμένες, ότι το κόστος ανα container θα εκτοξευόταν στα ύψη, ότι το Ελληνικό Δημόσιο παραχωρούσε εθνική κυριαρχία και άλλα τινά.
Τι έγινε τελικά;
- Το λιμάνι έχει μπει στο παγκόσμιο χάρτη της ναυτιλίας ξεφεύγοντας από την αναξιοπρέπεια και την αφάνεια στην οποία το είχαν οδηγήσει οι δημοσιοκηφήνες.
- Το τμήμα του λιμένος που ιδιωτικοποιήθηκε αναπτύσσεται ραγδαία σπάζοντας το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
- Οι Κινέζοι χρησιμοποιούν αμιγώς Έλληνες εργαζομένους.
- Αντί της μαφίας άρχισαν να διακινούν τα φορτία τους κολοσσοί της παγκόσμιας τεχνολογίας όπως η HP, ή HWAEI, η SONY, η ZTE και άλλες με απώτερο σκοπό να στήσουν εδώ κέντρα logistics, εγκαταστάσεις συντήρησης και επισκευής κ.λ.π.
- Το τμήμα του λιμένος που ιδιωτικοποιήθηκε συντηρεί όλο το υπόλοιπο λιμάνι και πληρώνει τους ΟΛΠίτες του Ανωμερίτη οι οποίοι ως γνήσια παιδιά του κομματικού σωλήνα καταφέρνουν να έχουν τον ΟΛΠ ελλειμματικό και ζημιογόνο.
- Έχουν ήδη γίνει επενδύσεις αρκετών εκατομμυρίων € ενώ με τον φιλικό διακανονισμό - ίδωμεν στις 25 του μήνα - θα ξεκινήσουν νέες επενδύσεις 230 εκ. € αυξάνοντας τη δυναμικότητα του λιμένα.
- O Πειραιάς είχε αύξηση διακίνησης 77% το 2012/2011 και επιπλέον αύξηση 20% το διάστημα 2013/2012.
Γ) Ελληνικό
Μια τεράστια έκταση μεγέθους ίσου με το άθροισμα του Hyde Park του Λονδίνου και του Central Patk της Νέας Υόρκης μαζί, η οποία παραμένει εδώ και 13 χρόνια παραμένει ένας απέραντος σκουπιδότοπος, ενώ βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες τοποθεσίες παγκοσμίως.
Οι βλαχοδήμαρχοι της περιοχής θέλουν να το μετατρέψουν σε ένα τεράστιο πάρκο το οποίο απλά θα καταναλώνει συνέχεια νέους πόρους χωρίς να προσφέρει οτιδήποτε στην Εθνική οικονομία, μάλιστα είναι οι ίδιοι που ήταν ανίκανοι να ελέγξουν έστω και ένα μικρό παρκάκι στο οποίο ήταν εγκατεστημένο Λούνα Παρκ χωρίς άδειες με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατο ενός παιδιού.
Οι συνολικές επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν εφόσον ξεπεραστούν τα εμπόδια που θέτουν οι διάφοροι ανεγκέφαλοι "σωτήρες" ανέρχονται στο ύψος των 7 δις €.
Σύμφωνα με μελέτη του Ι.Ο.Β.Ε. εφόσον ξεκινήσει η ανάπτυξη του χώρου θα προσφέρουν στην Οικονομία
- 50.000 νέες θέσεις εργασίας (35.000 +15.000)
- 1,5% αύξηση του Α.Ε.Π.
και όλα αυτά με το τίμημα που έχει επιτευχθεί και χωρίς να υπολογίζεται η συμμετοχή του Δημοσίου με 10% στα αποτελέσματα της εταιρείας.
πηγή:http://www.iobe.gr/docs/research/RES_03_02042014_REP.pdf
Επίσης καλό θα ήταν να υπενθυμίσουμε το Ελληνικό Δημόσιο έχει ρήτρα earn-out ύψους 30%.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου