Ποιος θυμάται τις μπαταρίες UCAR; Ποιος θυμάται τις Βιντεοκασσέτες ή τα LP's σε βινύλιο, τις γραφομηχανές, τα telex και τόσα άλλα;
Προϊόντα που έχουν χαθεί προ πολλού, εταιρείες κολοσσοί, πολλές φορές, που καταβαραθρώθηκαν από την εισαγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και νέων εταιρειών που πρωτοτύπησαν και προσέφεραν το καινούριο.
Αυτό ονόμασε ο Γιόζεφ Σούμπετερ (1883-1850) ως «Δημιουργική Καταστροφή», δηλαδή την είσοδο νέων βελτιωμένων προϊόντων, μεθόδων οργάνωσης της Διοίκησης και της Παραγωγής, βελτιωμένων πρώτων υλών, που αντικαθιστούν, εν ριπή οφθαλμού, το παλαιό και ξεπερασμένο.
Η πρόοδος, σύμφωνα με την παραπάνω θεωρία, προέρχεται από νέους ανθρώπους που σε ένα ελεύθερο περιβάλλον μπορούν να καινοτομήσουν, από εταιρείες που επενδύουν στο νέο, από κράτη που δεν αγκυλώνουν και δεν ζουν για να ταΐζουν την κρατική γραφειοκρατία, αλλά απελευθερώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις.
Αν ρίξουμε μια ματιά στον παρακάτω πίνακα, απλά θα νιώσουμε την πλήρη απογοήτευση ενώ παράλληλα θα καταλάβουμε γιατί η χώρα μας βρίσκεται σε αυτή την άθλια κατάσταση, ενώ θα κατανοήσουμε γιατί κάποιες χώρες, ενώ προσπαθούν να προσελκύσουν επιχειρήσεις με φορολογικά κίνητρα, αδυνατούν να το κάνουν, ενώ άλλες πραγματικά ίπτανται, ας δούμε ποια η θέση της Ελλάδος (EL), όσον αφορά την καινοτομία, σύμφωνα με την Ε.Ε. και το δελτίο Innovation Union Scoreboard:
Προϊόντα που έχουν χαθεί προ πολλού, εταιρείες κολοσσοί, πολλές φορές, που καταβαραθρώθηκαν από την εισαγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και νέων εταιρειών που πρωτοτύπησαν και προσέφεραν το καινούριο.
Αυτό ονόμασε ο Γιόζεφ Σούμπετερ (1883-1850) ως «Δημιουργική Καταστροφή», δηλαδή την είσοδο νέων βελτιωμένων προϊόντων, μεθόδων οργάνωσης της Διοίκησης και της Παραγωγής, βελτιωμένων πρώτων υλών, που αντικαθιστούν, εν ριπή οφθαλμού, το παλαιό και ξεπερασμένο.
Η πρόοδος, σύμφωνα με την παραπάνω θεωρία, προέρχεται από νέους ανθρώπους που σε ένα ελεύθερο περιβάλλον μπορούν να καινοτομήσουν, από εταιρείες που επενδύουν στο νέο, από κράτη που δεν αγκυλώνουν και δεν ζουν για να ταΐζουν την κρατική γραφειοκρατία, αλλά απελευθερώνουν τις δημιουργικές δυνάμεις.
Αν ρίξουμε μια ματιά στον παρακάτω πίνακα, απλά θα νιώσουμε την πλήρη απογοήτευση ενώ παράλληλα θα καταλάβουμε γιατί η χώρα μας βρίσκεται σε αυτή την άθλια κατάσταση, ενώ θα κατανοήσουμε γιατί κάποιες χώρες, ενώ προσπαθούν να προσελκύσουν επιχειρήσεις με φορολογικά κίνητρα, αδυνατούν να το κάνουν, ενώ άλλες πραγματικά ίπτανται, ας δούμε ποια η θέση της Ελλάδος (EL), όσον αφορά την καινοτομία, σύμφωνα με την Ε.Ε. και το δελτίο Innovation Union Scoreboard:
Παρατηρούμε ότι χώρες που έπονται παρασάγγες στην καινοτομία, οτιδήποτε και να κάνουν είτε στη φορολογία είτε οπουδήποτε αλλού, δεν μπορούν να ανεβάσουν το βιοτικό επίπεδο του λαού τους.
Ένας άλλος τομέας που υπολειπόμαστε τα μάλα είναι αυτός που έχει σχέση με τις δαπάνες Έρευνας & Καινοτομία, ας δούμε παρακάτω:
Ύψος δημόσιος & ιδιωτικών επενδύσεων σε Ε&Κ στην Ε.Ε. και ορισμένες τρίτες χώρες
Πηγές:
Υ.Γ.: Αφορμή για την παρούσα ανάρτηση αποτέλεσε η «είδηση» κατά την οποία θα δημιουργηθούν ιντερνετικά δημόσια φροντιστήρια για τους μαθητές με ελλείψεις. Με λίγα λόγια αναγνωρίζεται και επισήμως η ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ του εκπαιδευτικού συστήματος να παρέχει παιδεία και γνώσεις κατά τη διάρκεια των σχολικών ωρών. Ενώ πριν λίγες μέρες οι ΔουροΝτινοπουλοΜητροπουλοι έδιναν ρεσιτάλ υπέρ των λαμογιών πλαστογράφων, δίνοντας νέες διαστάσεις στις λέξεις «ηθική» και «αξίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου