upd......
κατέθεσαν σήμερα δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, που χωρίζονται σε 2 ομάδες:
- Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και
- Tην Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι εξής
κοινοπραξίες:
- CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
- FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
- VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα
ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της
πληρότητας των δικαιολογητικών. Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του
έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα
επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση
οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός
του Νοεμβρίου.
Επτά επενδυτικά σχήματα διεκδικούν τα δεκατέσσερα μεγαλύτερα αεροδρόμια της περιφέρειας. Ωστόσο, το «παιχνίδι» αναμένεται να παιχτεί μεταξύ των τριών «ισχυρών» που κατεβαίνουν στο διαγωνισμό. Για περίοδο πενήντα ετών η διαχείριση.
Στο τίμημα που θα προσφέρουν οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και στη συνένωση που αναμένεται να υπάρξει μεταξύ των επενδυτικών σχημάτων είναι στραμμένο το ενδιαφέρον, αφού το απόγευμα λήγει η προθεσμία για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών.
Στο διαγωνισμό συμμετέχουν επτά επενδυτικά σχήματα βασικό γνώρισμα των οποίων είναι η υψηλή τεχνογνωσία στο αντικείμενο της διαχείρισης αεροδρομίων.
Συγκεκριμένα στον διαγωνισμό συμμετέχουν οι:
-Vinci-Ελλάκτωρ,
-J&P Άβαξ -Zurich Airport,
-Fraport – Copelouzos,
-ΜΕΤΚΑ - Corporacion America,
-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών,
-Aeroports De La Cote d' Azur,
-Advent International
-J&P Άβαξ -Zurich Airport,
-Fraport – Copelouzos,
-ΜΕΤΚΑ - Corporacion America,
-Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών,
-Aeroports De La Cote d' Azur,
-Advent International
Οι συμμετοχές θεωρούνται στο σύνολό τους ισχυρές, ωστόσο γνώστες του θέματος υποστηρίζουν ότι, εκτός απροόπτου, το παιχνίδι θα παιχτεί γύρω από τρία σχήματα που θεωρούνται πιο ισχυρά.
Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Vinci - Ελλάκτωρ, Fraport - Copelouzos και ΜΕΤΚΑ - Corporacion America. Μάλιστα τα δύο τελευταία σχήματα έχουν φροντίσει αρκετές φορές να τονίσουν το έντονο ενδιαφέρον τους για τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.
Πάντως πολύ πιθανό θεωρείται να υπάρξουν συνενώσεις δυνάμεων μεταξύ των ενδιαφερομένων, καθώς σε διαφορετική περίπτωση κάποιοι θα μείνουν έξω από την υπόθεση διαχείρισης των ελληνικών αεροδρομίων, τα οποία αποκρατικοποιούνται σε δύο ομάδες.
Συγκεκριμένα υπό παραχώρηση είναι δύο ομάδες, επτά αεροδρομίων έκαστη, κι ο διαγωνισμός προβλέπει τηνυπογραφή συμβάσεων παραχώρησης για 40 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα περιλαμβάνονται τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, και Καβάλας.
Η δεύτερη ομάδα απαρτίζεται από τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου. Η αρχική σκέψη οι δύο ομάδες να εμπλουτιστούν με τρία επιπλέον αεροδρόμια η κάθε μία δεν ευδοκίμησε και στις αρχές Σεπτεμβρίου το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε ότι ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο τα 14 μεγαλύτερα αεροδρόμια.
Πηγή: euro2day
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου