Παρά τα φληναφήματα του Τσίπρα, τα καραγκιοζιλίκια της Ζωζώς, τους τσαμπουκάδες του Βαρουφάκη, τους γραφικούς Λαπαβίτσες και τους παλαβούς της αριστερής πλατφόρμας Λαφαζάνηδες, τελικά μάλλον πάμε για συμφωνία και μάλιστα ακόμη πιο σκληρή από αυτή που φανταζόμασταν στην ανάρτηση μας με τίτλο «Γιατί στο τέλος θα υπογράψουν........και θα υπογράψουν βαριά κι ασήκωτα μέτρα».
Ας δούμε όμως πως φτάσαμε σε αυτό το σημείο εν μέσω αλληλοκατηγοριών εκατέρωθεν. Σήμερα είχαμε κατ' ουσίαν 5 βασικά γεγονότα στα οποία πρέπει να στηριχτούμε:
1.- Τη συνέντευξη Τσακαλώτου το μεσημέρι στο Reuters
2.- To ξέσπασμα Juncker εναντίον της Ελληνικής κυβέρνησης
3.- Τις δηλώσεις του Ρώσου Υπουργού Οικονομικών
4.- Τη συνέντευξη του Τσίπρα στη Γερμανική εφημερίδα Der TaggerSpieggel
5.- Τη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παράταση των κυρώσεων προς την Ρωσία για 6 μήνες σε επίπεδο πρεσβευτών.
6.- Τις παρεμβάσεις του State Department τόσο με την τηλεφωνική επικοινωνία Lew-Τσίπρα όσο και με την εσπευσμένη άφιξη στην Αθήνα της βοηθού υφυπουργού Sloat και της συνάντησης της με τον Τσακαλώτο.
To καθένα ξεχωριστά, από αυτά τα γεγονότα, δεν έχει αξία, συνδυαστικά όμως αποκτούν μια μοναδική λάμψη και οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα, η υπογραφή είναι πολύ κοντά.
Ας ξεκινήσουμε από τη συνέντευξη του Ρώσου Υπουργού Οικονομικών ο οποίος δήλωσε ότι «Δεν έχουμε υπολογίσει καμία οικονομική βοήθεια προς την Ελλάδα» (εδώ) κλείνοντας κάθε συζήτηση για οικονομική ενίσχυση εξ ανατολών, που ούτως ή άλλως δεν υπήρχε περίπτωση να υπάρξει, παρά τις κατά καιρούς ανοησίες του Λαφαζάνη.
Άλλωστε και επανειλημμένα οι Ρώσοι είχαν διαψεύσει οποιαδήποτε χρηματοδότηση της χώρας με οποιαδήποτε μορφή, ενώ αναφορικά με τον αγωγό ο Ρώσος Υπουργός Ενέργειας είχε πει:
Την ίδια στιγμή μαθαίναμε ότι ο Έλληνας πρεσβευτής στην Ε.Ε. συναίνεσε στην παράταση των κυρώσεων προς την Ρωσία για 6 μήνες και απομένει η τυπική κύρωση της απόφασης τη Δευτέρα από τους Υπουργούς Εξωτερικών (εδώ).
Ο Ρώσικος δρόμος λοιπόν έκλεισε ερμητικά, πριν καν ανοίξει...
- Αναφορικά με τη διευθέτηση του χρέους, μα υπάρχει ήδη από το Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012 και αποτελεί μια τεράστια επιτυχία του Σαμαρά (εδώ), είτε μας αρέσει είτε όχι, ντρέπονται να το πουν;
Αν βέβαια το πρόβλημα σας είναι το δημοσιονομικό κενό τότε ακολουθήστε τις προτάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για να το λύσετε:
1. Αφαίρεση προνομίων από ειδικές ομάδες δημοσίων υπαλλήλων.
Τα μέτρα που εισηγούμαι είναι στοχευμένα και αποκαθιστούν μια σειρά άδικων στρεβλώσεων στο Δημόσιο. Για παράδειγμα, περίπου 60.000 υπάλληλοι απολαμβάνουν ειδικά μισθολογικά προνόμια γνωστά ως «προσωπικές διαφορές». Με απλά λόγια αμείβονται περισσότερο από άλλους συναδέλφους τους που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Αυτά εκτιμώνται περίπου σε 200.000.000 ευρώ. Επιπλέον 200.000.000 ευρώ μπορούν να εξοικονομηθούν από περαιτέρω μέτρα εξορθολογισμού, όπως για παράδειγμα η καθολική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου σε όλους τους φορείς του κράτους (ΝΠΙΔ και Α.Ε. όπου έχει την πλειοψηφία το ελληνικό Δημόσιο).
2. Αμεση κατάργηση όλων των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων χωρίς καμία μεταβατική διάταξη.
Είναι αδιανόητο σε ένα ασφαλιστικό σύστημα που δεν είναι βιώσιμο να επιτρέπονται και σήμερα ακόμα συνταξιοδοτήσεις κατ’ εξαίρεση των γενικών ορίων ηλικίας. Η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί νέοι συνταξιούχοι που βγήκαν πρόωρα στη σύνταξη τα τελευταία 5 χρόνια απολαμβάνουν συντάξεις που είναι υψηλότερες από αυτές γηραιότερων συνταξιούχων. Αυτή η αδικία πρέπει να σταματήσει σήμερα. Η εφαρμογή του μέτρου αυτού θα διασφαλίσει κατά ελάχιστον 300.000.000 ευρώ στον προϋπολογισμό.
3. Εφαρμογή ρήτρας μηδενικού ελλείμματος.
Το μέτρο θα αποδώσει 300.000.000 ευρώ. Η μείωση στις επικουρικές συντάξεις θα είναι αμελητέα, αλλά δίκαιη, καθώς δεν θα επιβαρύνεται πλέον ο Ελληνας φορολογούμενος για να καλύψει τις εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων. Εξάλλου οι επικουρικές συντάξεις από τη φύση τους χρηματοδοτούνται μόνο από εργαζόμενους και εργοδότες.
4. Κατάργηση της ετήσιας επιχορήγησης των ταμείων ασφάλισης του προσωπικού της ΔΕΗ.
Ο προϋπολογισμός επιχορηγεί ετησίως τα ταμεία ασφάλισης του προσωπικού της ΔΕΗ με 600.000.000 ευρώ. Αυτό το προνόμιο, αποτέλεσμα μιας διευθέτησης που είχε γίνει το 2000, είναι καιρός να καταργηθεί. Ταυτόχρονα προτείνω να καλυφθεί το κενό που θα δημιουργηθεί στα ασφαλιστικά ταμεία με τα έσοδα από την πώληση της «μικρής ΔΕΗ».
5. Μετατροπή των εισφορών «υπέρ τρίτων» σε εισφορές «υπέρ όλων».
Οι χρεώσεις υπέρ τρίτων αποτελούν φόρους, εισφορές ή τέλη που πληρώνουν όλοι οι πολίτες μέσα από τις καθημερινές τους συναλλαγές και καταλήγουν σε άλλο φορέα από αυτόν που ο πολίτης πραγματοποιεί τη συναλλαγή. Υπάρχουν εκατοντάδες χρεώσεις υπέρ τρίτων οι οποίες έχουν ως δικαιούχους το Δημόσιο, δήμους, ομοσπονδίες, συλλόγους, ινστιτούτα, συνδικάτα ή άλλους φορείς. Ουσιαστικά αποτελούν ειδικά προνόμια που έχουν θεσπιστεί κατά καιρούς υπέρ ειδικών πληθυσμιακών ομάδων. Αθροίζονται σε περίπου 300.000.000 ευρώ (βλ. έκθεση ΥΠΟΙΚ - ΥΠΑΝ Σεπτεμβρίου 2014). Μέχρι να καταργηθούν οι φόροι υπέρ τρίτων, να αποδοθούν στον κρατικό προϋπολογισμό υπέρ των πολλών και όχι των λίγων.
Τι σας κωλύει λοιπόν κύριοι να υπογράψετε; Ουδέν. Η μόνη περίπτωση να μην υπογράψετε θα είναι επειδή ΔΕΝ θέλετε να υπογράψετε και καμία άλλη. Επειδή εξ αρχής είχατε σχεδιασμό για το Grexit και γενικότερα την έξοδο της Ελλάδας από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και την Ευρωπαϊκή οικογένεια και αυτό - εάν ισχύει - δεν θα παρέλθει ατιμώρητο.
Ας δούμε όμως πως φτάσαμε σε αυτό το σημείο εν μέσω αλληλοκατηγοριών εκατέρωθεν. Σήμερα είχαμε κατ' ουσίαν 5 βασικά γεγονότα στα οποία πρέπει να στηριχτούμε:
1.- Τη συνέντευξη Τσακαλώτου το μεσημέρι στο Reuters
2.- To ξέσπασμα Juncker εναντίον της Ελληνικής κυβέρνησης
3.- Τις δηλώσεις του Ρώσου Υπουργού Οικονομικών
4.- Τη συνέντευξη του Τσίπρα στη Γερμανική εφημερίδα Der TaggerSpieggel
5.- Τη συμφωνία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για παράταση των κυρώσεων προς την Ρωσία για 6 μήνες σε επίπεδο πρεσβευτών.
6.- Τις παρεμβάσεις του State Department τόσο με την τηλεφωνική επικοινωνία Lew-Τσίπρα όσο και με την εσπευσμένη άφιξη στην Αθήνα της βοηθού υφυπουργού Sloat και της συνάντησης της με τον Τσακαλώτο.
To καθένα ξεχωριστά, από αυτά τα γεγονότα, δεν έχει αξία, συνδυαστικά όμως αποκτούν μια μοναδική λάμψη και οδηγούν σε ένα και μόνο συμπέρασμα, η υπογραφή είναι πολύ κοντά.
Ο Ρωσικός δρόμος.....
Ας ξεκινήσουμε από τη συνέντευξη του Ρώσου Υπουργού Οικονομικών ο οποίος δήλωσε ότι «Δεν έχουμε υπολογίσει καμία οικονομική βοήθεια προς την Ελλάδα» (εδώ) κλείνοντας κάθε συζήτηση για οικονομική ενίσχυση εξ ανατολών, που ούτως ή άλλως δεν υπήρχε περίπτωση να υπάρξει, παρά τις κατά καιρούς ανοησίες του Λαφαζάνη.
Άλλωστε και επανειλημμένα οι Ρώσοι είχαν διαψεύσει οποιαδήποτε χρηματοδότηση της χώρας με οποιαδήποτε μορφή, ενώ αναφορικά με τον αγωγό ο Ρώσος Υπουργός Ενέργειας είχε πει:
«οι χώρες της ΕΕ πρέπει με δικές τους δυνάμεις να κατασκευάσουν υποδομές μεταφοράς αερίου για περαιτέρω υποδοχή του φυσικού αερίου στο έδαφός τους». Με λίγα λόγια η Ρωσία θα χρηματοδοτήσει τον αγωγό μέχρι τα Ελληνοτουρκικά σύνορα από όπου μπορούμε να τον συνεχίσουμε με δικές μας δυνάμεις».Δηλαδή ούτε καν μερική χρηματοδότηση από τα Ελληνοτουρκικά σύνορα και μετά δεν υπάρχει (εδώ)
Την ίδια στιγμή μαθαίναμε ότι ο Έλληνας πρεσβευτής στην Ε.Ε. συναίνεσε στην παράταση των κυρώσεων προς την Ρωσία για 6 μήνες και απομένει η τυπική κύρωση της απόφασης τη Δευτέρα από τους Υπουργούς Εξωτερικών (εδώ).
Ο Ρώσικος δρόμος λοιπόν έκλεισε ερμητικά, πριν καν ανοίξει...
Η Αμερικανική παρέμβαση......
Την Τρίτη 16-06 είχαμε για πρώτη φορά τηλεφωνική επικοινωνία του Αμερικανού Υπουργού Οικονομικών Lew με τον Τσίπρα, με πρωτοβουλία του πρώτου (εδώ), στην οποία η Αμερική πήρε ξεκάθαρη θέση στο blame game, υιοθετώντας τη στάση των εταίρων και ζητώντας από την Ελληνική κυβέρνηση «να κάνει μια σοβαρή κίνηση για να φτάσει σε ρεαλιστικό συμβιβασμό με τους πιστωτές», όπως μας πληροφόρησε ο Dow Jones Newswire.
Την Τετάρτη 17-06 η Αμερικανίδα βοηθός Υφυπουργού Εξωτερικών Amanda Sloat, επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά, σε μια επίσκεψη αστραπή τον Αν. Υπ. Εξωτερικών Ευκλείδη Τσακαλώτο μεταφέροντας το ίδιο ακριβώς μήνυμα της κυβέρνησης της, αυτή τη φορά δια ζώσης (εδώ).
Οι Αμερικανοί κατηγορούν πλέον ανοικτά την Ελληνική κυβέρνηση για άρνηση της πραγματικότητας και για έλλειψη σοβαρότητας η οποία, σύμφωνα με τον Lew «Με την παγκοσμιοποίηση των χρηματοπιστωτικών αγορών όπως την γνωρίζουμε σήμερα, τα εξωτερικά σοκ έχουν τη δυνατότητα να διαταράξουν την οικονομική σταθερότητα των ΗΠΑ» και όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει για κάποιον όταν διαταράσσει την αμερικανική σταθερότητα και δη την οικονομική.
Άρθρο του Τσίπρα στη γερμανική εφημερίδα Der Tagesspiegel (εδώ)....
Οι γνωστές έως σήμερα κόκκινες γραμμές έχουν ξεθωριάσει σε απίστευτο βαθμό. Διαβάζοντας το χθεσινό άρθρο του Τσίπρα μάθαμε ότι δεν υποχωρεί στο κόψιμο των συντάξεων λέγοντας όμως:
« Συμφωνήσαμε στην άμεση κατάργηση του καθεστώς των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων που αυξάνουν τη μέση ηλικία συνταξιοδότησης και δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε άμεσα στην ενοποίηση των ταμείων, μειώνοντας τα λειτουργικά τους έσοδα και περιορίζοντας τα ειδικά καθεστώτα»,Ρίχνοντας όμως μια ματιά στις προτάσεις της Ελληνικής κυβέρνησης θα δούμε ότι έως τώρα το «άμεσα» μεταφραζόταν σε δεκαετή προσαρμογή για τις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις και μέχρι το 2040 για την εξίσωση των ορίων ηλικίας. Μάλλον άλλαξε κάτι, τι λέτε;
Στο άρθρο προσπαθήσαμε να βρούμε οποιαδήποτε άλλη αναφορά σε οποιαδήποτε άλλη κόκκινη γραμμή.......φευ!......ουδέν! σβήσανε όλες;
Ας ρίξουμε και μια ματιά τι είπε ο επικεφαλής της διαπραγματευτικής ομάδας στο πρακτορείο Reuters:
«Η Αθήνα μπορεί να αποδεχτεί μια συμφωνία μόνο αν είναι βιώσιμη, διευθετεί το θέμα του χρέους, της χρηματοδότησης και των επενδύσεων, πρόσθεσε ο κ. Τσακαλώτος.
Αν πληρούνται αυτές οι προϋποθέσεις, τότε η Ελλάδα μπορεί να υπογράψει μια συμφωνία».Τι μάθαμε όμως από την έκρηξη Juncker και τον χειμαρρώδη λόγο που την συνόδευσε;
«Πρότεινα στον Έλληνα πρωθυπουργό ένα πρόγραμμα 35 δις ευρώ από τώρα ως το 2020, προκειμένου να στηριχθούν οι επενδύσεις στην πραγματική οικονομία στην Ελλάδα».Η παράμετρος «αναπτυξιακό πακέτο», λοιπόν, εκπληρώνεται με τον καλύτερο τρόπο και ουδεμία δικαιολογία υπάρχει.....μάλλον το αντίθετο, γιατί δεν ενημέρωσαν τον Ελληνικό λαό για αυτή την πρόταση; τους φοβίζει τόσο πολύ η αλήθεια;
- Αναφορικά με τη διευθέτηση του χρέους, μα υπάρχει ήδη από το Eurogroup του Νοεμβρίου του 2012 και αποτελεί μια τεράστια επιτυχία του Σαμαρά (εδώ), είτε μας αρέσει είτε όχι, ντρέπονται να το πουν;
Αρκεί βέβαια, σύμφωνα με την απόφαση, η Ελλάδα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της. Ας τις εκπληρώσει λοιπόν Αλέξη. Τι ακριβώς ζητάτε; την επαναβεβαίωση της συγκεκριμένης πρόβλεψης; Ζητήστε το ανοιχτά και αφήστε τα παιχνίδια.
Στο συγκεκριμένο θέμα θα έπρεπε βέβαια να πούμε ότι και μόνον η αποδοχή από τους Ευρωπαίους εταίρους της μείωσης των απαιτούμενων πρωτόγεννων πλεονασμάτων, η οποία γίνεται στη βάση της ανάλυσης για την διαχειρισιμότητα του χρέους (DSA) μιας και στην ουσία ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι ένας άλλος τρόπος για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα αν το χρέος είναι διαχειρίσιμο.
Όταν λοιπόν οι δανειστές χαμηλώνουν τον πήχη για το πρωτογενές πλεόνασμα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτό συνεπάγεται απομείωση του χρέους για να είναι διαχειρίσιμο.
Με λίγα λόγια και η δεύτερη προϋπόθεση εκπληρώνεται από τους εταίρους.
- Όσον αφορά την τρίτη προϋπόθεση την αφήσαμε στο τέλος γιατί είναι και η πιο "εύκολη" μιας και αφορά χρήματα που ήδη υπάρχουν και αναφερόμαστε στα κέρδη από τα SMPs και τα ANFA των κεντρικών τραπεζών, το υπόλοιπο της τελευταίας δόσης ύψους 7,2 δις € καθώς και τα περίπου 11 δις € που μεταφέρθηκαν - λόγω απίστευτης βλακείας του Βαρουφάκη - στον ESM. Ένα σύνολο περίπου 20 δις € που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες αποπληρωμών της χώρας έως και τις αρχές του 2016.
Καμία λοιπόν από τις προϋποθέσεις που θέτει ο Τσακαλώτος δεν ισχύουν
Στο συγκεκριμένο θέμα θα έπρεπε βέβαια να πούμε ότι και μόνον η αποδοχή από τους Ευρωπαίους εταίρους της μείωσης των απαιτούμενων πρωτόγεννων πλεονασμάτων, η οποία γίνεται στη βάση της ανάλυσης για την διαχειρισιμότητα του χρέους (DSA) μιας και στην ουσία ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος είναι ένας άλλος τρόπος για να απαντήσει κανείς στο ερώτημα αν το χρέος είναι διαχειρίσιμο.
Όταν λοιπόν οι δανειστές χαμηλώνουν τον πήχη για το πρωτογενές πλεόνασμα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτό συνεπάγεται απομείωση του χρέους για να είναι διαχειρίσιμο.
Με λίγα λόγια και η δεύτερη προϋπόθεση εκπληρώνεται από τους εταίρους.
- Όσον αφορά την τρίτη προϋπόθεση την αφήσαμε στο τέλος γιατί είναι και η πιο "εύκολη" μιας και αφορά χρήματα που ήδη υπάρχουν και αναφερόμαστε στα κέρδη από τα SMPs και τα ANFA των κεντρικών τραπεζών, το υπόλοιπο της τελευταίας δόσης ύψους 7,2 δις € καθώς και τα περίπου 11 δις € που μεταφέρθηκαν - λόγω απίστευτης βλακείας του Βαρουφάκη - στον ESM. Ένα σύνολο περίπου 20 δις € που υπερκαλύπτουν τις ανάγκες αποπληρωμών της χώρας έως και τις αρχές του 2016.
Καμία λοιπόν από τις προϋποθέσεις που θέτει ο Τσακαλώτος δεν ισχύουν
Αν βέβαια το πρόβλημα σας είναι το δημοσιονομικό κενό τότε ακολουθήστε τις προτάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη για να το λύσετε:
1. Αφαίρεση προνομίων από ειδικές ομάδες δημοσίων υπαλλήλων.
Τα μέτρα που εισηγούμαι είναι στοχευμένα και αποκαθιστούν μια σειρά άδικων στρεβλώσεων στο Δημόσιο. Για παράδειγμα, περίπου 60.000 υπάλληλοι απολαμβάνουν ειδικά μισθολογικά προνόμια γνωστά ως «προσωπικές διαφορές». Με απλά λόγια αμείβονται περισσότερο από άλλους συναδέλφους τους που έχουν τα ίδια προσόντα και την ίδια προϋπηρεσία. Αυτά εκτιμώνται περίπου σε 200.000.000 ευρώ. Επιπλέον 200.000.000 ευρώ μπορούν να εξοικονομηθούν από περαιτέρω μέτρα εξορθολογισμού, όπως για παράδειγμα η καθολική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου σε όλους τους φορείς του κράτους (ΝΠΙΔ και Α.Ε. όπου έχει την πλειοψηφία το ελληνικό Δημόσιο).
2. Αμεση κατάργηση όλων των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων χωρίς καμία μεταβατική διάταξη.
Είναι αδιανόητο σε ένα ασφαλιστικό σύστημα που δεν είναι βιώσιμο να επιτρέπονται και σήμερα ακόμα συνταξιοδοτήσεις κατ’ εξαίρεση των γενικών ορίων ηλικίας. Η πραγματικότητα είναι ότι πολλοί νέοι συνταξιούχοι που βγήκαν πρόωρα στη σύνταξη τα τελευταία 5 χρόνια απολαμβάνουν συντάξεις που είναι υψηλότερες από αυτές γηραιότερων συνταξιούχων. Αυτή η αδικία πρέπει να σταματήσει σήμερα. Η εφαρμογή του μέτρου αυτού θα διασφαλίσει κατά ελάχιστον 300.000.000 ευρώ στον προϋπολογισμό.
3. Εφαρμογή ρήτρας μηδενικού ελλείμματος.
Το μέτρο θα αποδώσει 300.000.000 ευρώ. Η μείωση στις επικουρικές συντάξεις θα είναι αμελητέα, αλλά δίκαιη, καθώς δεν θα επιβαρύνεται πλέον ο Ελληνας φορολογούμενος για να καλύψει τις εισφορές εργοδοτών και εργαζομένων. Εξάλλου οι επικουρικές συντάξεις από τη φύση τους χρηματοδοτούνται μόνο από εργαζόμενους και εργοδότες.
4. Κατάργηση της ετήσιας επιχορήγησης των ταμείων ασφάλισης του προσωπικού της ΔΕΗ.
Ο προϋπολογισμός επιχορηγεί ετησίως τα ταμεία ασφάλισης του προσωπικού της ΔΕΗ με 600.000.000 ευρώ. Αυτό το προνόμιο, αποτέλεσμα μιας διευθέτησης που είχε γίνει το 2000, είναι καιρός να καταργηθεί. Ταυτόχρονα προτείνω να καλυφθεί το κενό που θα δημιουργηθεί στα ασφαλιστικά ταμεία με τα έσοδα από την πώληση της «μικρής ΔΕΗ».
5. Μετατροπή των εισφορών «υπέρ τρίτων» σε εισφορές «υπέρ όλων».
Οι χρεώσεις υπέρ τρίτων αποτελούν φόρους, εισφορές ή τέλη που πληρώνουν όλοι οι πολίτες μέσα από τις καθημερινές τους συναλλαγές και καταλήγουν σε άλλο φορέα από αυτόν που ο πολίτης πραγματοποιεί τη συναλλαγή. Υπάρχουν εκατοντάδες χρεώσεις υπέρ τρίτων οι οποίες έχουν ως δικαιούχους το Δημόσιο, δήμους, ομοσπονδίες, συλλόγους, ινστιτούτα, συνδικάτα ή άλλους φορείς. Ουσιαστικά αποτελούν ειδικά προνόμια που έχουν θεσπιστεί κατά καιρούς υπέρ ειδικών πληθυσμιακών ομάδων. Αθροίζονται σε περίπου 300.000.000 ευρώ (βλ. έκθεση ΥΠΟΙΚ - ΥΠΑΝ Σεπτεμβρίου 2014). Μέχρι να καταργηθούν οι φόροι υπέρ τρίτων, να αποδοθούν στον κρατικό προϋπολογισμό υπέρ των πολλών και όχι των λίγων.
Τι σας κωλύει λοιπόν κύριοι να υπογράψετε; Ουδέν. Η μόνη περίπτωση να μην υπογράψετε θα είναι επειδή ΔΕΝ θέλετε να υπογράψετε και καμία άλλη. Επειδή εξ αρχής είχατε σχεδιασμό για το Grexit και γενικότερα την έξοδο της Ελλάδας από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς και την Ευρωπαϊκή οικογένεια και αυτό - εάν ισχύει - δεν θα παρέλθει ατιμώρητο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου