Παρασκευή 8 Μαΐου 2015

Όμιλος Σαράντη. Μια γρήγορη ματιά στα αποτελέσματα 12μήνου



Ό Όμιλος ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ Α.Β.Ε.Ε., δραστηριοποιείται στους κλάδους των καλλυντικών και αρωμάτων, προϊόντων προσωπικής φροντίδας & περιποίησης, προϊόντων οικιακής χρήσης καθώς και προϊόντων Υγείας & Φροντίδας. Με βάση τα στοιχεία για το 2014 το 64,2% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου προέρχεται από το εξωτερικό, όπου και διατηρεί υποκαταστήματα σε εννέα χώρες της Ευρώπης, ενώ το υπόλοιπο 35,8% αφορά την εσωτερική αγορά. Οι πωλήσεις του 2014 παρουσιάζουν μια συνολική αύξηση κατά 5%, η οποία οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων στο εσωτερικό. Το παρακάτω διάγραμμα (1), παρουσιάζει τις πωλήσεις σε εσωτερικό και εξωτερικό καθώς και την συνολική ετήσια μεταβολή τους για τα τρία τελευταία χρόνια. 







Σε επίπεδο πωλήσεων ανά κατηγορία προϊόντος, το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από τα από τα καλλυντικά ευρείας διανομής (44,5%), ακολουθούμενα με μικρή διαφορά από τα προϊόντα οικιακής χρήσης (43,8%), παρουσιάζοντας μεταβολή κατά 11,4%, και -0,14% αντίστοιχα, σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η τρίτη κατηγορία που αναφέρεται ως λοιπές πωλήσεις και αφορά προϊόντα υγείας και φροντίδας, αποτελεί το 11,7% του συνόλου με αύξηση 2,3% (Διάγραμμα 2). 


Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) παρουσιάζουν μια αύξηση της τάξεως του 13,9%. Το μεγαλύτερο μέρος των κερδών προ φόρων και τόκων, προέρχεται από την κατηγορία προϊόντων οικιακής χρήσης (41,2%), ενώ μικρότερη είναι η συνεισφορά των καλλυντικών (26,8%). Η μεταβολή συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είναι ιδιαίτερα θετική τόσο για την κατηγορία των καλλυντικών όσο και των λοιπών, ενώ είναι έντονα αρνητική για την κατηγορία προϊόντων οικιακής χρήσης (Διάγραμμα 3).


Τα καθαρά κέρδη μετά φόρων παρουσιάζουν αύξηση, αν και θα πρέπει να σημειωθεί ότι  κατά την συγκρίσιμη περίοδο, υπήρξε η πώληση με ζημιά ποσοστού συμμετοχής που κατείχε σε άλλη εταιρεία (FFG). Στην περίπτωση που υπάρξει προσαρμογή για την πώληση της παραπάνω συμμετοχής προκειμένου να τα κέρδη να καταστούν το δυνατόν συγκρίσιμα, η αύξηση που παρατηρείται είναι 25,6%. Ως εκ τούτου η απόδοση του συνολικού ενεργητικού και των ιδίων κεφαλαίων για τo 2013, μετά και την παραπάνω προσαρμογή, εμφανίζεται αυξημένη (Διάγραμμα 4).



Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ότι ο δείκτης οικονομικής μόχλευσης είναι μεγαλύτερος από την μονάδα (1,46 για το τρέχον έτος), που σημαίνει ότι η χρήση των δανεικών κεφαλαίων υπήρξε επικερδής για την εταιρεία κατά την ίδια περίοδο. Να σημειωθεί στο σημείο αυτό, ότι ο όμιλος εμφανίζει πολύ καλούς δείκτες εξυπηρέτησης χρέους τόσο σε βραχυχρόνιο όσο και σε μακροχρόνιο επίπεδο.     

Οι λειτουργικές ταμειακές ροές του ομίλου εμφανίζονται μειωμένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος, και αυτό οφείλεται στην αύξηση των αποθεμάτων όπως φαίνετια στον παρακάτω πίνακα



Η αύξηση αυτή δεν φαίνεται να είχε αρνητικές συνέπειες, μιας και αυξήθηκαν οι πωλήσεις (+5%), όπως και το μικτό περιθώριο κέρδους (+3,4%), χωρίς να δημιουργηθεί μεγάλη απόκλιση στις συνολικές μέρες που η εταιρεία χρειάζεται για να μετατραπούν οι πωλήσεις σε μετρητά, ενώ παρατηρείται μείωση στις προβλέψεις για επισφάλειες από πελάτες. Αυτό όμως είναι ένα σημείο που χρήζει παρακολούθησης, αναφορικά με το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στο μέλλον, μιας και υπάρχει αύξηση στις επισφάλειες από πελάτες με ενηλικίωση μεγαλύτερη των έξι μηνών.     

Κλείνοντας και πάντα κατά την προσωπική μας άποψη, η εταιρεία εμφανίζεται να έχει μια καλή πορεία και υγιή  μεγέθη, κάτι που είναι αποτέλεσμα τόσο της μεγάλης γεωγραφικής διασποράς, όσο και της μεγάλης γκάμας προϊόντων που διαθέτει, αλλά και της γενικότερης ορθής διαχείρισης, τουλάχιστον όσον αφορά το εξεταζόμενο διάστημα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου